مهاجرت به قبرس شمالی

با داتیکان راحت تر مهاجرت کنید ...

مهاجرت به قبرس شمالی

۱۰ بازديد

 

مهاجرت به قبرس شمالی

 

جمهوری قبرس شمالی سومین جزیره بزرگ در شرق مدیترانه است. نیکوزیا پایتخت و بزرگترین شهر این کشور است.  این جزیره از طریق یک منطقه حائل به دو بخش جداگانه تقسیم میشود. با این حال، جمهوری قبرس شمالی با فرصت‌های سرگرمی غنی خود همچنان پذیرای بازدیدکنندگان از سراسر جهان است. با مجموعه حقوقی داتیکان همراه باشید تا جزئیاتی بیشتری درمورد روند مهاجرت به قبرس شمالی به‌دست آورید.

مهاجرت به قبرس شمالی

آیا برای سفر به جمهوری قبرس شمالی به ویزا نیاز دارم؟

خارجیانی که مایل به سفر به جمهوری قبرس شمالی هستند باید با مدارک معتبر مسافرتی برای ویزای ورود اقدام کنند. درخواست‌های ویزا مطابق با رعایت برخی شرایط مورد بررسی قرار میگیرد. بازدیدکنندگان میتوانند در مجموع تا 90 روز در مدت 180 روز با ویزای صادر شده اقامت داشته باشند. کسانی که مایل به اقامت بیش از 90 روز میباشند باید اجازه اقامت دریافت کنند.

انواع ویزای قبرس شمالی

انواع ویزا برای بازدید از جمهوری قبرس شمالی به طور کلی بر اساس اقامت کوتاه مدت یا طولانی مدت طبقه بندی میشوند. ویزا نیز بسته به ماهیت بازدید مورد نظر و تعداد ورودی درخواستی صادر میشود. به عنوان مثال ویزای یک بار ورود یا چند بار ورود برای مدت زمان بازدید تا 90 روز. ویزای یکبار ورود یک بار ورود می دهد. دارندگان ویزای دوبار ورود ممکن است دو بار در دوره‌های ثابت سفر کنند و ویزای چند بار ورود امکان بازدیدهای متعدد از قبرس را فراهم میکند.

ویزای نوع  (Cاقامت کوتاه مدت)

این نوع ویزا مطابق با روزهای درخواستی تعیین شده توسط مسافر برای مقاصد غیر مهاجرتی و برای اقامت‌هایی که مدت زمان آنها حداکثر سه ماه  است ,صادر میشود.

ویزای توریستی قبرس شمالی

ویزای توریستی قبرس شمالی به اتباع کشورهای جهان سوم داده میشود که مایل به بازدید از این جزیره برای مقاصد گردشگری و تفریحی هستند. اسناد رزرو هتل یا اجاره باید به درخواست اقامت تا 90 روز پیوست شود.ویزای توریستی حداکثر برای 30 روز صادر میشود. در صورت ارائه مدارک بیشتر مبنی بر اینکه پرداخت‌های قبلی برای اقامت طولانی مدت انجام شده است، ویزا میتواند تا 90 روز صادر شود.

ویزای قبرس شمالی برای بازدیدهای تجاری و نمایشگاهی

ویزای تجاری قبرس شمالی برای  اتباع خارجی در نظر گرفته شده است , که مایل به سفر به این جزیره به دلایل منحصراً تجاری هستند، خواه برای شرکت در جلسات، بازدید از نمایشگاه یا شرکت در فعالیت‌های تجاری باشد. دعوت نامه رسمی از شریک تجاری/شرکت برای درخواست الزامی میبیاش. برای بازدیدهای مربوط به جلسات کاری، سمینارها، نمایشگاه‌ها، نمایشگاه‌ها میتوان ویزاهای حداکثر 90 روزه را داد.

ویزای قبرس شمالی برای بازدید از خانواده، بستگان و دوستان

سفر به قبرس شمالی با هدف بازدید از خانواده، دوستان یا اقوام نزدیک امکان پذیر است. متقاضی میتواند درخواست ویزای سفر کوتاه مدت را همراه با دعوت نامه معتبر ارسال کند. ویزا در این مورد تا 60 روز صادر میشود.

ویزای قبرس شمالی برای فعالیت‌های فرهنگی یا ورزشی و شرکت در کنفرانس‌ها

مسافرانی که مایل به بازدید از قبرس شمالی با هدف شرکت در رویدادهای فرهنگی یا ورزشی هستند، میتوانند برای ویزای سفر کوتاه‌مدت اقدام کنند که اعضای اتحادیه‌های سیاسی و اقتصادی، اعضای هیئت علمی و پژوهشگران، تیم‌های هنری و ورزشی، سازمان‌های بین‌المللی و متخصصان را قادرمیسازند. برای سفر به جزیره در طول مراحل درخواست باید یک نامه قصد توضیح جزئیات فعالیت همراه با بلیط‌های خریداری شده یا برنامه رویداد ارائه شود. این نوع ویزا تا 90 روز و با توجه به مدت زمان برگزاری رویدادها مانند جشنواره‌ها، مناسبت های فرهنگی یا هنری و رویدادهای ورزشی صادر میشود.

ویزای قبرس شمالی برای تحصیل و کارآموزی کوتاه مدت

اتباع خارجی که مایل به بازدید از قبرس شمالی برای اهداف آموزشی کوتاه مدت هستند نیز میتوانند برای ویزای اقامت کوتاه مدت اقدام کنند. با این حال، نامه رسمی پذیرش از دانشگاه یا موسسه آموزش عالی نیز مورد نیاز خواهد بود. ویزای ورودی تا 90 روز برای آموزش‌ها، برنامه‌های تبادل دانشجو، کارآموزی و غیره د اده میشود. به فارغ التحصیلان دانشگاه‌های قبرس شمالی میتوان ویزای معتبر یا 30 روزه اعطا کرد. دارندگان ویزا باید برای اقامت طولانی مدت برای اجازه اقامت اقدام کنند.

 ویزای نوع (D  اقامت طولانی مدت)

ویزای بلند مدت به دارندگان  آن اجازه ورود به جمهوری قبرس شمالی برای دوره‌های طولانی با امکان ورود چندگانه میدهد.ویزای اجازه کار به مدت 30 روز به افرادی داده میشود که دارای مجوز اولیه مطابق با قانون مجوز کار اتباع خارجی هستند. اتباع کشورهایی که هیچ نماینده رسمی در قبرس شمالی ندارند، برای درخواست ویزای اجازه کار، باید دارای پاسپورتی باشند که حداقل دو سال اعتبار داشته باشندهمچنین، شهروندان کشورهای جهان سوم که مایل به راه اندازی کسب و کار در قبرس شمالی هستند، در صورت دریافت بودجه کافی، میتوانند برای ویزای 30 روزه اقدام کنند.

علاوه بر این، ویزای مالکیت اموال غیر منقول در قبرس شمالی برای اقامت تا 90 روز صادر میشود. اتباع کشورهای جهان سوم که مایل به تمدید اقامت خود در قبرس شمالی هستند، باید قبل از پایان تاریخ انقضای دوره مشخص شده در ویزای خود، برای اجازه اقامت اقدام کنند. ویزا برای اجازه اقامت خانواده، مجوز اقامت دانشجویی یا تحقیقات علمی نیز در صورت درخواست اعطا میشود.

شرایط درخواست ویزای توریستی جمهوری قبرس شمالی در ادامه توضیح داده شده است. متقاضیان باید درخواست خود را به همراه مدارک درخواستی ارسال کنند. درخواست‌ها باید به نمایندگی دیپلماتیک در کشور محل اقامت متقاضی ارسال شود.لطفاً توجه داشته باشید که شرایط درخواست ویزا ممکن است بسته به کشور محل اقامت متقاضی و نوع ویزا تغییر کند.

مدارک مورد نیاز درخواست ویزا

  • پاسپورتی با حداقل دو صفحه خالی که حداقل 90 روز پس از پایان سفر اعتبار داشته باشد. کپی صفحه اول شامل اطلاعات شخصی و ویزای قبلی (در صورت اخذ) نیز باید ارائه شود.
  • فرم درخواست ویزای تکمیل شده و امضا شده به همراه یک عکس بیومتریک رنگی که بیش از 6 ماه نباشد.
  • مدرک سفر با بلیط دو طرفه تایید شده.
  • جزئیات حساب بانکی که ثابت میکند مسافرتمکن مالی کافی دارد  
  • مدارک شغلی در قالب مدارک تایید شده مانند؛ نامه ای از کارفرما، گواهی دانشجو، سند ثبت نام یا نمایش صندوق های بازنشستگی.
  • جزئیات اقامت از طریق یک دعوت نامه یا مدرکی مبنی بر رزرو هتل شما در طول اقامت شما.
  • مدارک بیمه درمانی مسافرتی.

اقامت دائم بر اساس مدت اقامت

آن دسته از ساکنان اتحادیه اروپا و غیر اتحادیه اروپا که به طور مداوم به مدت 5 سال در قبرس اقامت قانونی داشته اند، میتوانند اقامت دائم دریافت کنند.

اقامت دائم از طریق سرمایه گذاری

فردی که 300000 یورو یا بیشتر (به اضافه مالیات بر ارزش افزوده) را برای خرید یک خانه یا آپارتمان جدید سرمایه گذاری کند، میتواند اقامت دائم دریافت کند. با این حال، متقاضی باید بتواند درآمد خارجی خود را ثابت کند و 30000 یورو را به حساب بانکی در قبرس واریز کند.

شهروندی از طریق برنامه سرمایه گذاری قبرس (CIP)

برنامه سرمایه گذاری قبرس  (CIP) به سرمایه گذار خارجی و خانواده نزدیک آنها (والدین، همسر و فرزندان زیر سن قانونی) این فرصت را میدهد تا شهروند قبرس شوند و پاسپورت قبرس را دریافت کنند.

ذکر این نکته ضروری است که این شهروندی مادام العمر است و نسل های بعدی نیز میتوانند از آن نهایت استفاده را ببرند.

هنگام درخواست CIP الزامات زیر ضروری است:

  • مقیم اتحادیه اروپا باشید، ویزای شنگن معتبر داشته باشید یا شهروند غیر اتحادیه اروپا باشید که برای سفر به اتحادیه اروپا نیازی به ویزای ورود ندارید.
  • هیچ سابقه کیفری در کشور مبدا و/یا محل اقامت نداشته باشید
  • دارای مجوز اقامت معتبر قبرس برای حداقل 6 ماه باشید.
  • متقاضی سابقه هیچگونه ریجکتی برای تابعیت کشورهای اتحادیه اروپا را نداشته باشد.
  • رعایت معیارهای سرمایه گذاری: خرید ملک مسکونی به ارزش حداقل 500000 یورو
  • سرمایه گذاری های زیر را در قبرس انجام دهید:
  • 1.5 میلیون یورو (به اضافه مالیات بر ارزش افزوده) در املاک مسکونی یا 2 میلیون یورو (به اضافه مالیات بر ارزش افزوده) در املاک تجاری.
  • 2 میلیون یورو با خرید، تأسیس یا مشارکت در شرکت ها و مشاغل قبرسی.
  • 2 میلیون یورو صندوق های سرمایه گذاری جایگزین یا دارایی های شرکت های مستقر در قبرس

 

متقاضیان گرامی در صورت داشتن سوال یا نیاز به مشاوره رایگان در این زمینه می‌توانند فرم ارزیابی موجود در سایت را پر کنند تا کارشناسان ما در اسرع وقت با آنها تماس بگیرند.

 

پیوند‌های مرتبط:

قبرس کجاست؟

کشور قبرس، به یونانی Kípros، به ترکی Kıbrıs، جزیره ای در شرق دریای مدیترانه است. این کشور از زمان های بسیار قدیم به دلیل ثروت معدنی، شراب، محصولات عالی و زیبایی های طبیعی مشهور بوده است. مساحت کل آن 9251 کیلومتر مربع می باشد. قبرس در حدود 40 مایلی (65 کیلومتری) جنوب ترکیه، 60 مایلی (100 کیلومتری) غرب سوریه و 480 مایلی (770 کیلومتری) جنوب شرقی سرزمین اصلی یونان واقع شده است. قبرس که بیش از 10 هزار سال از آبادی آن می گذرد، در یک تقاطع فرهنگی، زبانی و تاریخی بین اروپا و آسیا قرار دارد. پایتخت این کشور لفکوزیا ( نیکوزیای مرسوم ) می باشد.کشور قبرس

آب و هوا کشور قبرس

قبرس دارای یک آب و هوای مدیترانه ای شدید، با یک ریتم فصلی به شدت مشخص می باشد. تابستان های گرم و خشک (ژوئن تا سپتامبر) و زمستان های بارانی (نوامبر تا مارس) با تغییر کوتاه در فصول کوتاه پاییز و بهار (به ترتیب از اکتبر و آوریل تا مه) از هم جدا می شوند. بارش پاییز و زمستان، که کشاورزی و تأمین آب به آن بستگی دارد، متغیر است. دمای تابستان در نیکوزیا بین حداکثر متوسط ​​روزانه 98 درجه فارنهایت (37 درجه سانتیگراد) و حداقل روزانه 70 درجه فارنهایت (21 درجه سانتیگراد) می باشد. در زمستان محدوده دمایی بین 59 درجه فارنهایت (15 درجه سانتیگراد) تا 41 درجه فارنهایت (5 درجه سانتیگراد) است. از دسامبر تا مارس، دامنه Troodos چندین هفته دمای شب را چندین درجه زیر صفر همراه با یخ زدگی تجربه می کند و بارش برف قابل توجه است.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.