ازدواج در کانادا

با داتیکان راحت تر مهاجرت کنید ...

ازدواج در کانادا

۱۳ بازديد

 

ازدواج در کانادا

 

هر استان یا قلمرو مقررات مربوط به ازدواج را در حوزه قضایی خود تنظیم میکند. هرکسی که مایل به ازدواج در کانادا است باید با مقامات حوزه قضایی استانی یا منطقه‌ای که در آن ازدواج رسمی میشود تماس بگیرد. برای ازدواج‌هایی که در کانادا انجام شده است، میتوانید از اداره ثبت احوال در استان یا منطقه‌ای که ازدواج در آن انجام شده است، گواهی ازدواج دریافت کنید. مجموعه حقوقی داتیکان شما را با جزئیاتی که لازم است بدانید آشنا خواهد کرد.

ازدواج در خارج از کشور

ازدواج در کانادا

مقامات کنسولی کانادا مراسم ازدواج را انجام نمیدهند. امکان ازدواج در سفارت یا کنسولگری کانادا وجود ندارد. ازدواج‌هایی که به صورت قانونی در یک کشور خارجی انجام میشود معمولاً در کانادا معتبر هستند و نیازی به ثبت آنها در کانادا نیست.

اگر قصد دارید در یک کشور خارجی ازدواج کنید، باید با نزدیکترین سفارت یا کنسولگری کشور محل ازدواج تماس بگیرید. آنها به شما می‌گویند که به چه اسنادی نیاز دارید و اینکه آیا آنها نیاز به احراز هویت دارند یا خیر. ادارات دولتی کانادا در خارج از کشور همچنین میتوانند در صورت نیاز به راهنمایی قانونی، اطلاعاتی در مورد قوانین و مقررات کشورهایی که در آن قرار دارند و لیستی از ارائه دهندگان خدمات محلی ارائه دهند.

حمایت از همسرتان برای مهاجرت به کانادا پس از ازدواج

کانادایی‌هایی که با افراد غیر کانادایی ازدواج میکنند باید توجه داشته باشند که ازدواج، تابعیت کانادایی را به همسر اعطا نمیکند. اگر زوجین مایلند برای اقامت به کانادا برگردند، باید از طرف همسر غیرکانادایی درخواست ویزای اقامت دائم داشته باشند. اطلاعات مربوط به فرآیند درخواست از بخش ویزا سفارت کانادا در دسترس است. لطفاً توجه داشته باشید که رسیدگی به درخواست ویزای اقامت دائم ممکن است چندین ماه طول بکشد. شما باید بر این اساس برنامه ریزی کنید.

آیا با ازدواج با یک کانادایی شهروند کانادا می شوم؟

نه. ازدواج با یک شهروند کانادایی به شما تابعیت نمیدهد. اگر می‌خواهید شهروند کانادا شوید، باید همان مراحل را دنبال کنید. روند خاصی برای همسران شهروندان کانادایی وجود ندارد.

برای درخواست شهروندی باید چندین شرط را داشته باشید. شما باید حداقل 1095 روز در طول 5 سال درست قبل از تاریخ درخواست، به صورت فیزیکی در کانادا حضور داشته باشید. این زمان شامل:

• اقامت دائم

• اقامت موقت (از نظر قانونی مجاز به ماندن در کانادا)

همسر کانادایی شما می تواند برای اخذ اقامت دائم شما را حمایت مالی کند درصورتیکه:

• در کانادا زندگی نکنید

• مقیم دائمی دائمی نباشید

در صورت تمایل میتوانید برای شهروندی اقدام کنید اگر:

• مقیم دائم هستید

• به اندازه کافی در کانادا حضور فیزیکی داشته‌اید

• سایر الزامات را برآورده کرده‌اید

قوانین مختلفی برای تعیین اینکه آیا فرزندان کانادایی هایی که در خارج از کانادا متولد شده اند، تابعیت کانادایی دارند یا خیر وجود دارد.

حمایت همسر کانادایی شما

اگر همسر شما واجد شرایط هستند، میتوانند از شما حمایت مالی کنند تا ساکن دائم کانادا شوید.

همسر شما باید بتواند:

  • از شما حمایت مالی کند
  • ثابت کند که شما به کمک های اجتماعی از طرف دولت نیاز ندارید

آیا دولت کانادا ازدواج خارجی من را به رسمیت می شناسد؟

به طور کلی، ازدواج خارجی شما توسط دولت کانادا به رسمیت شناخته میشود، اگر ازدواج:

• طبق قوانین کشور یا محل انجام ازدواج، ازدواجی قانونی باشد

• با قوانین فدرال کانادا در مورد ازدواج مطابقت داشته باشد

طبق قوانین فدرال کانادا در مورد ازدواج:

• اقوام نزدیک از طریق خون یا فرزندخواندگی (پدربزرگ و نوه، والدین فرزند، برادر و خواهر) نمیتوانند با یکدیگر ازدواج کنند.

• شما میتوانید با هر فرد تنها یک بارازدواج کنید.

اگر ازدواج شما در جایی که انجام شده غیرقانونی است، یا اگر قوانین آن مکان به شما اجازه ازدواج نمیدهد (به عنوان مثال، شما در یک رابطه همجنس گرا هستید و کشور مبدأ شما ازدواج همجنس گرایان را مجاز نمیداند)، IRCC یا اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا رابطه شما را به عنوان یک ازدواج به رسمیت نخواهد شناخت. اگر ازدواج شما شرایط بالا را برآورده میکند وهمسر شما میخواهد برای مهاجرت از شما خود حمایت مالی کند، باید در زمانی که برای حمایت از شما درخواست میکند حداقل 18 سال سن داشته باشد.

ازدواج در خارج از کانادا

اگرتابعیت کانادا را دارید و قصد ازدواج در خارج از کانادا را دارید، برای اطلاع از شرایط قانونی باید با نزدیکترین سفارت یا کنسولگری کشوری که ازدواج شما در آنجا برگزار میشود تماس بگیرید.

لازم است بدانید که ازدواج با یک شهروند کشور دیگر ممکن است به طور خودکار شما را شهروند آن کشور کند. این موضوع بر تابعیت کانادایی شما تأثیری ندارد، اما ممکن است کشور دیگر تابعیت کانادایی شما را به رسمیت نشناسد و کنسولگری کانادا را از ارائه کمک به شما منع کند. در برخی از کشورها، همسران مجاز به اعمال محدودیت‌های مسافرتی برای شریک زندگی و فرزندان خود هستند. این بدان معناست که همسرتان میتواند مانع بازگشت شما به کانادا شود. در برخی شرایط، همسران اجازه دارند دارایی یا پاسپورت شما را نیز حفظ کنند، حتی اگر طلاق بگیرید.

اگرچه ازدواج همجنس گرایان در کانادا قانونی است، اما در بسیاری از کشورها به رسمیت شناخته نمیشود. برای این موارد اطلاعات با سفارت یا کنسولگری کشور مقصد در کانادا مشورت کنید.

نکات قابل توجه

مسائل رایج در ازدواج بین المللی- ازدواج در خارج از کشور

موفقیت یک ازدواج یا رابطه خارجی همیشه به هر دو نفر درگیر بستگی دارد. برخی ممکن است به سادگی نسبت به دیگران توانایی بیشتری در مدیریت و حل تعارض داشته باشند. با این حال، مسائل خاصی وجود دارد که تقریباً در هر رابطه یا ازدواج بین فرهنگی دوباره ظاهر میشود. این مسائل فقط انتظارات فرهنگی هر دو شریک از یکدیگر نیست که چالش برانگیز است. تایید خانواده و دوستان و خواسته‌های آنها یکی دیگر از عواملی است که میتواند باعث موفقیت یا شکست ازدواج شود.

ازدواج بین المللی همیشه آسان نیست.کسانی که با فردی با پیشینه فرهنگی متفاوت ازدواج کرده‌اند، میدانند که این نوع روابط تا چه حد چالش برانگیز است. تفاوت‌های مذهبی و سیاسی و همچنین موانع زبانی میتواند باعث درگیری زوج‌ها در یک ازدواج بین‌المللی شود. حتی موضوعات به ظاهر بی اهمیت ، مانند عادات غذایی شریک زندگی شما یا نحوه جشن گرفتن برخی تعطیلات، ممکن است منجر به مشاجره شود.

 

متقاضیان گرامی در صورت داشتن سوال یا نیاز به مشاوره رایگان در این زمینه می‌توانند فرم ارزیابی موجود در سایت را پر کنند تا کارشناسان ما در اسرع وقت با آنها تماس بگیرند.

 

پیوند‌های مرتبط:

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.