تحصیل در کره جنوبی

با داتیکان راحت تر مهاجرت کنید ...

تحصیل در کره جنوبی

۹ بازديد

 

تحصیل در کره جنوبی

 

کره جنوبی یک کشور آسیای شرقی است که به خاطر شهرهای پیشرفته و جزایر نیمه گرمسیری معروف است. همانطور که در نمایش‌های مردمی و چندین سایت میراث فرهنگی دیده میشود، کره جنوبی دارای تاریخ طولانی و غنی است که سنت‌های مختلفی را ایجاد کرده است. این کشور به دلیل غول‌های فناوری مانند سامسونگ و پیشروان صنعت خودرو مانند هیوندای شناخته شده است. فرهنگ عامه کره جنوبی همچنان بر جهان تأثیر میگذارد، از موسیقی گرفته تا مد و سلایق غذایی هیجان انگیز.

کره جنوبی دستاوردهای قابل توجهی در زمینه فناوری پزشکی و توریسم پزشکی دارد. در این مقاله کارشناسان مجموعه حقوقی داتیکان قصد دارند بهترین دانشگاه‌های کره جنوبی برای دانشجویان بین المللی را به شما معرفی کنند.

آیا کره جنوبی برای تحصیل دانشجویان بین المللی مناسب است؟

کره جنوبی یکی از محبوب ترین مقاصد تحصیلی در آسیا و جهان است. دانشگاه‌های کره به‌طور پیوسته در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی آموزش عالی تایمز رتبه‌بندی می‌شوند، با هفت دانشگاه در 200 دانشگاه برتر در سال 2021. اکثر دوره‌ها به زبان کره‌ای هستند و تعداد زیادی نیز به زبان انگلیسی تدریس میشوند.

شهریه برای دانشجویان بین‌المللی و داخلی یکسان است و از 4000 تا 20000 دلار متغیر است. دانشگاه‌ها و مؤسسات دولتی به طور منظم بورسیه تحصیلی و بودجه تحقیقاتی نیز ارائه میدهند. هزینه‌های زندگی در کره جنوبی نسبتاً کمتر از سایر کشورهای توسعه یافته است. خدمات اینترنت و موبایل ارزان، مسکن مقرون به صرفه، و فرهنگ پر جنب و جوش ارائه میشود. کره جنوبی مدرن هنوز هم آیین کنفوسیوس را از طریق رفتار اجتماعی سخاوتمندانه خود نشان میدهد.

آیا دانشجویان بین المللی در حین تحصیل میتوانند در کره جنوبی کار کنند؟

دانشجویان بین المللی در کره یا ویزای D-2  (ترم تحصیلی کامل) یا ویزایD-4  (مطالعه زبان یا فعالیت‌های آموزشی با مدت 6 ماه) دارند. هر دو دارنده ویزای D-2 و D-4 میتوانند پس از دریافت مجوز از موسسه خود، مشاغل پاره وقت داشته باشند. آنها ممکن است برای مجوز کار پاره وقت از اداره مهاجرت در منطقه خود درخواست دهند.

ساعات کاری مجاز به توانایی زبان کره ای و نوع مدرک شما بستگی دارد. دانشجویان در مقطع کاردانی یا کارشناسی می توانند 10 تا 20 ساعت کار کنند، در حالی که دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا میتوانند تا 30 ساعت در روزهای هفته کار کنند. هیچ محدودیتی در ساعات کاری در تعطیلات آخر هفته یا تعطیلات مدرسه وجود ندارد. برای جزئیات بیشتر، لطفاً دستورالعمل های استخدام برای دانشجویان بین المللی در کره را ببینید.

آیا دانشجویان بین‌المللی میتوانند پس از فارغ التحصیلی در کره جنوبی بمانند؟

پس از اتمام تحصیل، باید ویزای خود را به ویزای D-10 یا ویزای جستجوی کار تغییر دهند. این برای افرادی است که به دنبال استخدام در یک شرکت یا موسسه کره ای هستند. این ویزا برای مورادی دیگری نیز الزامی است از جمله: شرکت کنندگان در دوره‌های کارآموزی با حقوق، فعالیت‌های مرتبط با مالکیت معنوی و آماده سازی برای استارت‌آپ. ویزای D-10 شش ماه اعتبار دارد. پس از استخدام، میتوانید به ویزای E-7 یا Specific-Job با اعتبار دو سال ارتقا دهید.

اگر حوزه کاری شما آکادمیکی یا جزو سایر مشاغل خاص است، به ویزای E-1 تا E-6 نیاز دارید. این مشاغل شامل استاد، محقق، مربی فنی یا زبان خارجی، هنرمند، ورزشکار یا رشته‌ای از این قبیل است. لطفاً دستورالعمل های استخدام کره جنوبی را در مورد این مشاغل بررسی کنید.

بهترین دانشگاه‌های کره جنوبی برای دانشجویان بین‌المللی

1. دانشگاه ملی سئول (SNU)

• صفحه پذیرش

دانشگاه ملی سئول بهترین دانشگاه کره برای دانشجویان بین‌المللی است که از سال 1946 استانداردهای برتر علمی را در این کشور تعیین میکند. دارای شانزده کالج است که طیف وسیعی از رشته‌ها، از علوم انسانی گرفته تا پزشکی و مهندسی را ارائه میدهند. مدارس حرفه‌ای آن مهارت‌های عملی را در زمینه‌هایی مانند علم داده و مدیریت دولتی ارائه میدهند. بیش از 700 دوره به زبان انگلیسی تدریس میشود و هر سال در حال افزایش است. علاوه بر این، SNU برای تحقیقات پیشرفته خود، به ویژه در مهندسی و علوم طبیعی، شناخته شده است.

SNU یک نهاد پیشرو در توسعه دموکراسی و صلح در شبه جزیره کره جنوبی بوده است. این چشم انداز به همکاری‌های بین‌المللی و پرورش استعدادهای جهانی نیز اشاره دارد.

2. موسسه علوم و فناوری پیشرفته کره (KAIST)

• صفحه پذیرش

موسسه علوم و فناوری پیشرفته کره پیشرو در نوآوری‌ها، کارآفرینی، و علم و تکنولوژی در کره جنوبی است. این موسسه در سال 1971 توسط دولت تاسیس شد و اولین موسسه عمومی پژوهش محور برای علوم و مهندسی است. حوزه‌های جالب و پیشرفته‌ای مانند مهندسی زیرساخت‌ها و تجهیزات سرگرمی (Entertainment Engineering) و Eco-Energy  از جمله اهداف واحدهای تحقیقاتی آن است.

این دانشگاه برتر در کره شامل پنج کالج و 13 دانشکده تحصیلات تکمیلی است که همگی با چشم انداز ایجاد ارزش جهانی هستند. KAIST هر ساله تقریباً 600 دانشجوی بین المللی پذیرش میکنند. علاوه بر این، نزدیک به 80٪ از دوره‌ها به زبان انگلیسی تدریس میشود.

3. دانشگاه سونگ کیونکوان (SKKU)

• صفحه پذیرش

دانشگاه Sungkyunkwan یکی از بهترین دانشگاه‌های خصوصی در کره جنوبی است که ریشه‌های خود را از Sungkyunkwan، مؤسسه آکادمیک اولیه سلسله Joseon میگیرد. این دانشگاه در مکان تاریخی خود باقی مانده است اما در حال حاضر یک نیروی پیشرو در تجارت و فناوری است. واحدهای تحقیقاتی SKKU توسط هیوندای، سامسونگ و بسیاری از سازمان‌های دولتی حمایت می‌شوند و خروجی‌های تحقیقاتی مرتبط با صنایع و جامعه را ایجاد میکنند.

دانشجویان SKKU میتوانند ایده های خلاقانه را از طریق چاپگرهای سه بعدی، برش‌های لیزری و غیره در کارخانه آموزش SKKU تحقق بخشند. امکانات دیگر عبارتند از امکانات ورزشی و یک کتابخانه عظیم. فلسفه SKKU از فضایل آیین کنفوسیوس سرچشمه میگیرد و اهداف آموزشی و جامعه دانشگاهی آن را منعکس میکند.

4. دانشگاه علم و صنعت پوهانگ (POSTECH)

• صفحه پذیرش

دانشگاه علم و فناوری پوهانگ یک دانشگاه تحقیقاتی خصوصی است که توسط شرکت فولاد کره ای POSCO تأسیس شده است. POSTECH به عنوان یک دانشگاه جوان به سرعت و به طور مداوم در رتبه بندی دانشگاه‌های جهان به ویژه در علم و فناوری رتبه‌بندی میشود. با 11 بخش علمی و 73 مرکز تحقیقاتی، مهندسان متخصص را آموزش میدهد. POSTECH دارای امکانات پیشرفته‌ای مانند آزمایشگاه شتاب دهنده پوهانگ و تنها مرکز تشعشع سنکروترون در کشور است.

POSTECH به عنوان یکی از دانشگاه‌های پیشرو در کره جنوبی، دانشجویان بین‌المللی زیادی به خصوص در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا میپذیرد. همچنین با موسسات جهانی و محلی با همان هدف نوآوری همکاری نزدیک دارد. به عنوان مثال، POSTECH و KAIST بستر تبادل دانش برای دانشجویان هستند.

5. دانشگاه کره (KU)

• صفحه پذیرش (کارشناسی)

• صفحه پذیرش (تحصیلات تکمیلی)

دانشگاه کره یکی از قدیمی ترین دانشگاه‌های کره جنوبی است. این دانشگاه با 81 دپارتمان دانشگاهی تقریباً در تمام زمینه‌های تحصیلی آموزش با کیفیت بالا ارائه میدهد. آموزش حقوق، پزشکی، و برنامه‌های کسب و کار به طور استثنایی در این موسسه مشهور هستند. در رتبه بندی موضوعی اخیر، KU در علوم اجتماعی و مدیریت، علوم طبیعی، و مهندسی و فناوری سرآمد شد. علاوه بر این، KU اصول بشردوستانه را در تمام کارهای آکادمیک خود القا می کند.

KU متعلق به دانشگاه‌های تاثیرگذار SKY در کره است. بیش از 4000 دانشجوی بین‌المللی در دانشگاه کره تحصیل میکنند و به طور مداوم در حال افزایش است. دانشکده تحصیلات تکمیلی مطالعات بین‌الملل اخیراً تأسیس شده و همکاری جهانی بیشتری را باعث میشود.

6. موسسه ملی علم و فناوری اولسان (UNIST)

• صفحه پذیرش

موسسه ملی علم و فناوری اولسان یک دانشگاه تحقیقاتی تازه تاسیس برای علم و فناوری است. این دانشگاه برتر در کره جنوبی در سال 2007 در پاسخ به تقاضای فزاینده برای متخصصان در اولسان، پایتخت صنعتی این کشور تاسیس شد. تنها در مدت کوتاهی، این دانشگاه در بسیاری از رشته‌ها شهرت بین‌المللی پیدا کرده است. UNIST دارای 13 دپارتمان علوم و مهندسی، یک مدرسه بازرگانی و چهار دانشکده تخصصی فوق لیسانس است. پژوهش حاضر آن بر مواد پیشرفته و انرژی نسل بعدی تمرکز دارد.

UNIST آموزش بین رشته ای را تشویق میکند که در آن دانش آموزان و اساتید دو حوزه را مطالعه میکنند. UNIST فعالانه به دنبال دانشجویان بین‌المللی است. تمام دوره‌های آنها به زبان انگلیسی برگزار میشود و تنها دانشگاهی است در کره جنوبی که این کار را انجام میدهد.

7. دانشگاه یونسی

دانشگاه یونسی قدیمی ترین دانشگاه و یکی از معتبرترین موسسات کره جنوبی است. به عنوان یکی از اعضای دانشگاه SKY، نرخ پذیرش فوق العاده رقابتی دارد و در رتبه بندی دانشگاه‌های جهان شناخته شده است. Yonsei برنامه‌های جامع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی را تقریباً در هر رشته ارائه میدهد. 153 مرکز تحقیقاتی آن کارهای میان رشته ای مرتبط با مسائل جهانی مانند تغییرات آب و هوا و نابرابری را انجام میدهند. یونسی اصول حقیقت و آزادی را در جامعه دانشگاهی خود پرورش میدهد.

یونسی دارای همکاری‌ها و برنامه‌های بین المللی قابل توجهی است و به بیش از 4000 دانشجوی بین‌المللی خدمت کرده است. پردیس‌های آن در سطح بین‌المللی به دلیل زیبایی و راحتی خود مشهور هستند، به ویژه پردیس سینچون.

8. دانشگاه کیونگ هی (KHU)

• صفحه پذیرش

دانشگاه کیونگ هی، یکی از بهترین دانشگاه‌های کره جنوبی برای دانشجویان بین‌المللی، بخشی از یک سیستم آکادمیک است که آموزش را از مهدکودک تا تحصیلات تکمیلی ارائه میدهد. کالج پزشکی KHU در طب سنتی کره و سایر اقدامات پزشکی در آسیا برجسته است. بخش تربیت بدنی در KHU برای تربیت بدنی، پزشکی ورزشی، مربیگری و تکواندو است. مهمانداری و اوقات فراغت بالاترین رتبه در دانشگاه را دارند.

9. دانشگاه هانیانگ (HYU)

• صفحه پذیرش

دانشگاه هانیانگ یک دانشگاه پیشرو در کره جنوبی است، به ویژه در  STEM(علم، فناوری، مهندسی، و ریاضیات). این موسسه به عنوان یک موسسه مهندسی در سال 1939 شروع به کار کرد. در حال حاضر، HYU برنامه‌های تحصیلات تکمیلی و کارشناسی را در زمینه‌های تحصیلی متنوع ارائه میدهد. برنامه‌های مهندسی آن در بسیاری از ارزیابی‌های دانشگاهی بالاترین رتبه را در کره دارد.

 

دانشگاه هانیانگ چندین دستاورد تحقیقاتی در زمینه STEM دارد و در تلاش‌های مختلف با موسسات دولتی همکاری می‌کند. HYU بیش از 700 دانشگاه همکار در سراسر جهان دارد. این دانشگاه 3000 دانشجوی بین‌المللی را می‌پذیرد و زمینه تبادل را برای دانشجویان کره‌ای فراهم میکند.

 

متقاضیان گرامی در صورت داشتن سوال یا نیاز به مشاوره رایگان در این زمینه می‌توانند فرم ارزیابی موجود در سایت را پر کنند تا کارشناسان ما در اسرع وقت با آنها تماس بگیرند.

 

پیوند‌های مرتبط:

جاذبه های گردشگری کره جنوبی

۱- کاخ گیونگ‌بوک (Gyeongbok Place)

کاخ گیونگ بوک کاخ سلطنتی سلسله چِسون، درشمال سئول قرار گرفته و همین موقعیت جغرافیایی باعث شده لقب “کاخ شمالی” را به آن بدهند.جینسینگ قرمز کره ای

وقتی وارد محوطه می‌شوید می‌توانید از روی پل‌های سنگی روی دریاچه، به این کاخ زیبا برسید؛ این کاخ مانند یک نگین در وسط دریاچه می‌درخشد. این کاخ در سال ۱۵۹۵ به دست ژاپنی‌ها به آتش کشیده شده و حدود ۳۰۰ سال بعد توانسته باشد به این خوبی بازسازی شود و به یکی از بناهای مهم و تاریخی کره تبدیل شود.جاذبه های کره جنوبی

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.