بهترین دانشگاه‌های اسلوونی

با داتیکان راحت تر مهاجرت کنید ...

بهترین دانشگاه‌های اسلوونی

۱۴ بازديد

 

بهترین دانشگاه‌های اسلوونی

 

اسلوونی کشور کوچکی در قلب اروپا است که به خاطر مناظر خیره کننده و جنگل‌های حفاظت شده‌اش که خانه بیش از 24000 گونه جانوری از جمله بزرگترین جمعیت خرس های قهوه ای در اروپا است، شناخته شده است. علاوه بر شگفتی‌های طبیعی، اسلوونی به یکی از امیدوار کننده ترین مقاصد برای دانشجویان بین‌المللی تبدیل شده است. موقعیت استراتژیک این شهرستان بین کشورهای بزرگ اروپایی منجر به ارتباطات قابل توجه آن با چندین مؤسسه تحقیقاتی و صنایع دولتی و خصوصی شده است و هر ساله جمعیت زیادی از دانشجویان را به خود جذب میکند. در این مقاله به بررسی بهترین دانشگاه‌های اسلوونی برای دانشجویان بین‌المللی میپردازیم.

بهترین دانشگاه‌های اسلوونی

آیا اسلوونی برای تحصیل دانشجویان بین‌المللی خوب است؟

اسلوونی محل دانشگاه‌های معتبر و همچنین مؤسسات مدرن و پویا است که برنامه‌های بین‌المللی شناخته شده را در طیف گسترده‌ای از رشته‌ها ارائه میدهند. علاوه بر این، اکثریت اسلوونیایی‌ها به زبان انگلیسی یا آلمانی و در برخی مناطق به ایتالیایی و مجارستانی مسلط هستند. بنابراین برای گفتگو با افراد مشکلی نخواهید داشت.

هزینه تحصیل و اقامت

هزینه تحصیل و همچنین اقامت و غذا در اسلوونی بسیار کمتر از سایر کشورهای اروپایی است. دانشجویان بین‌المللی میتوانند حدود 3000 دلار در سال برای هزینه‌های دانشگاه و بین 480 تا 800 دلار در ماه برای هزینه‌های زندگی آماده کنند.

آیا دانشجویان بین‌المللی میتوانند در حین تحصیل در اسلوونی کار کنند؟

دانشجویان بین‌المللی در اسلوونی میتوانند در طول تحصیل از طریق طرحی به نام "کار دانشجویی" کار کنند که یک فرم قرارداد است که امکان کار پاره وقت و موقت را برای دانشجویان دانشگاه فراهم میکند. این فرم را میتوان از دفاتر خدمات دانشجویی در سراسر اسلوونی دریافت کرد.

اتباع خارجی که به عنوان دانشجویان جویای مدرک و حتی از طریق برنامه‌های تبادل بین‌المللی و دوره‌های کارآموزی ثبت نام کرده‌اند، واجد شرایط کار دانشجویی هستند. شما فقط باید یک مدرک شناسایی، گواهی ثبتنام و حساب بانکی اسلوونی و یک شماره مالیات ارائه دهید.

آیا دانشجویان بین‌المللی میتوانند پس از فارغ‌التحصیلی در اسلوونی بمانند؟

پس از فارغ التحصیلی، دانشجویان کشورهای خارجی باید برای اجازه اقامت جدید برای جایگزینی مجوز دانشجویی خود اقدام کنند. ساده‌ترین راه برای فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های بین‌المللی، یافتن شغل در اسلوونی و تایید اقامت موقت خود است.

اتباع خارجی معمولاً پس از پنج سال واجد شرایط اقامت دائم هستند. با این حال، تنها نیمی از زمان صرف شده به عنوان دانشجو محاسبه میشود، بنابراین فارغ‌التحصیلان بین‌المللی میتوانند در اسلوونی کار کنند تا شرایط پنج ساله برای اقامت دائم را تکمیل کنند. علاوه بر این، پس از ده سال اقامت میتوانید شهروند اسلوونی شوید.

بهترین دانشگاه‌های اسلوونی برای دانشجویان بین‌المللی

1. دانشگاه لیوبلیانا 

• صفحه پذیرش

• شهریه

دانشگاه لیوبلیانا بهترین دانشگاه برای تحصیلات عالی در اسلوونی برای دانشجویان بین‌المللی است. در سال 1919 در پایتخت کشور تأسیس شد، جایی که برای اولین بار پزشکی، فلسفه، الهیات، حقوق و فناوری تدریس میشد. امروزه، دانشگاه تحقیقاتی در 23 دانشکده تقریباً در تمام زمینه‌های علمی، مقاطع کارشناسی تا کارشناسی ارشد را برگزار میکند. UL همچنین سه آکادمی هنری را مدیریت میکند که هنرهای زیبا، موسیقی، فیلم و تلویزیون را پوشش میدهد و یک کتابخانه دانشگاهی که کتابخانه ملی اسلوونی محسوب میشود.

در حال حاضر حدود 43000 دانشجو در دانشگاه لیوبلیانا تحصیل میکنند که شامل بیش از 2000 دانشجوی بین‌المللی میشود. ابتکارات بین‌المللی‌سازی UL را می‌توان در روابط نزدیک آن با شرکت‌های بین‌المللی و همچنین با سازمان‌های بخش دولتی و خصوصی برای کمک به توسعه اجتماعی مشاهده کرد.

2. دانشگاه ماریبور

• صفحه پذیرش

• شهریه

دانشگاه ماریبور دومین دانشگاه قدیمی و بزرگ اسلوونی است. دانشگاه ماریبور در اسلوونی با ورود 1% از موسسات آموزش عالی به زمینه فیزیک شناخته شده است و دارای بیشترین تعداد استناد در حوزه موضوعی در میان دانشگاه‌های واجد شرایط است. علاوه بر این، دانشگاه ماریبور در 17 دانشکده در طیف گسترده‌ای از رشته‌ها، از علوم گرفته تا هنر و فناوری سازماندهی شده است.

فعالیت و تحرک بین‌المللی از اولویت‌های دانشگاه ماریبور است که توافقات بین دانشگاهی و بین دانشکده‌ای را تسهیل می‌کند و همچنین با سازمان‌های بین‌المللی مختلف همکاری میکند. دانشجویان بین‌المللی، و حتی اساتید خارجی، باعث تبادل دانش و فرهنگ خواهند شد.

3. دانشگاه پریمورسکا

• صفحه پذیرش

• شهریه

دانشگاه پریمورسکا موسسه پیشرو برای آموزش عالی در اسلوونی است. پریمورسکا یک دانشگاه دولتی نسبتاً جوان است که در سال 2003 تأسیس شد و شامل شش دانشکده، یک کالج و یک مؤسسه است شامل دانشکده‌های علوم انسانی، آموزش، مدیریت، مراقبت‌های بهداشتی، مطالعات گردشگری، ریاضیات، علوم طبیعی و فناوری اطلاعات هستند. همچنین کالج طراحی و موسسه Andrej Marušič برای تحقیقات در ریاضیات و علوم کامپیوتر وجود دارد.

این دانشگاه برتر در اسلوونی برنامه های تحصیلی در مقطع کارشناسی تا کارشناسی ارشد و همچنین برنامه‌های تحصیلی به زبان انگلیسی در چندین زمینه موضوعی را برای دانشجویان بین‌المللی ارائه میدهد. علاوه بر این، UP در حال حاضر 180 پروژه بین‌المللی را اجرا میکند که توسط سازمان‌های مختلف اروپایی تامین مالی میشود. از طریق این ابتکارات، UP به دانشجویان کمک میکند تا با آموزش با کیفیت و تجربیات عملی جهانی به اهداف خود برسند.

4. دانشگاه نوا گوریکا

• صفحه پذیرش

• شهریه

دانشگاه نوا گوریکا، یکی از بهترین دانشگاه‌های اسلوونی برای دانشجویان بین‌المللی، یک دانشگاه تحقیقاتی خصوصی است که از ادغام دو موسسه تحقیقاتی سابق اسلوونی تشکیل شده است. امروزه فعالیت‌های اصلی دانشگاه شامل تحقیقات علمی در 12 واحد تحقیقاتی و همچنین آموزش عالی در مقاطع کارشناسی تا کارشناسی ارشد میباشد. اینها دانشکده‌های علوم، علوم محیطی، علوم انسانی، هنر، مهندسی و مدیریت و یک دانشکده تحصیلات تکمیلی هستند.

نزدیکی نوا گوریکا به ایتالیا اشکال مختلفی از همکاری در فعالیت‌های فرهنگی، سرگرمی و دانشگاهی را معرفی میکند. علاوه بر همسایه اروپایی، دانشگاه همچنین در فعالیت‌های دانشگاهی و صنعتی بین‌المللی با هدف فرصت‌های یادگیری بهتر برای دانشجویان داخلی و بین‌المللی به طور یکسان شرکت میکند.

5.  Alma Mater Europaea  مرکز اروپایی ماریبور

• صفحه پذیرش

• شهریه

European Center Maribor یک دانشگاه تحقیقاتی غیرانتفاعی و اولین پردیس از شبکه بین‌المللی دانشگاهی بزرگتر، Alma Mater Europaea است. دفتر مرکزی و اکثر امکانات دانشگاهی در ماریبور واقع شده است و چند برنامه در لیوبلیانا و مورسکا سوبوتا برگزار میشود. پردیس ECM به طور فعال با شعبه‌هایی در سالزبورگ و سایر شهرهای اروپایی و همچنین موسسات خارج از اروپا برای تبادل دانش و فرهنگ گسترده تر مشارکت میکند.

این موسسه برتر در اسلوونی برنامه‌های تحصیلی معتبر را در زمینه‌های زیر ارائه میدهد: فیزیوتراپی، پرستاری، پیری شناسی اجتماعی، مدیریت و مطالعات اروپایی، و مطالعات آرشیو و اسناد شناسی. این دانشگاه میزبان چندین پروژه تحقیقاتی بین‌المللی است و از دانشجویانی که در رشته‌های ورزشی حرفه‌ای شرکت میکنند حمایت میکند.

متقاضیان گرامی در صورت داشتن سوال یا نیاز به مشاوره رایگان در این زمینه می‌توانند فرم ارزیابی موجود در سایت را پر کنند تا کارشناسان ما در اسرع وقت با آنها تماس بگیرند.

 

پیوند‌های مرتبط:

جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره  91009700  تماس بگیرید

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.